lørdag 6. juni 2009

Fleire sjal/ More scarfs

Då har eg endeleg fått tatt bilete av og blogga junisjalet,- det var i grunn ferdig i starten av veka, men eg har ikkje fått tid til å ta bilete og blogga det enno. Lange dagar på jobb. Eg begynte på sjalet då mannen min og eg reiste på ei avslappingshelg til Voss forrige helg, og i det eg var i gong med sjalet og såg korleis det vart angra eg litt på at eg ikkje hadde tatt med eit fleirfarga garn, men, men... Det vart som det vart. ;) Eg tok eit detalj bilete av sjalet og, men det vart visst for mange MB til at resize2mail kunne ordne det... Klikk på biletet for å forstørre dei.

Mønster: Fått på mail av vertinne
Garn: Kitten Mohair
Pinnenr.: 3,5mm
Brukt: 79 gram


Sidan eg klarte å strikke maisjalet feil (eg strikka att og fram og det skulle strikkast rundt), har eg strikka eit nytt. Kjem garantert til å strikke fleire av desse! Eg har enno ikkje fått tak i sånn hjertenål til å ha på sjalet. Eg vart tipsa om at dei har på Mauds garn, men eg fann det ikkje på nettsida... Men...eg får leite litt til. ;)
Garn: Kitten Mohair
Pinnenr.: 8mm og heklenål 3,5mm
Brukt: 18 gram
_______________________________
The one on top is the June scarf in the scarf along, and the one on the bottom is the May scarf. I'm looking for a heart pin in wood to put on the May scarf, but I haven't been able to find one yet. Click on the pictures to enlarge them.

13 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Så flink de er! Du lager så mye fint!
Tusen takk for besøket på min blogg!
Så koselig at du fant den!Her vil jeg gjerne komme igjen på besøk senere.
du har en koselig blogg!
God helg til deg!:-)

Monica Therese sa...

Nydelige sjal du strikker da =) Selv har jeg ikke strikket en maske siden jeg var gravid tror jeg..men syr istedet da ;) Kjempekjekt at du tittet innom meg,lenge siden sist nå =)
Ha en strålende helg!!

Hanne sa...

Dette ble delikate skjerf, som sikkert er en drøm å ha rundt "stilken" når det blir kjøligere. Dvs - her har vi det såpass kjølig at skjerfene fortsatt gjør nytte for seg. Pene var de i hvert fall!
Ha en fin, fin søndag :-)
Pludrehanneklem

Lissie sa...

Så nydelige ting du lager! Du er flink med hendene! Nydelig arbeid!

Liv sa...

Flotte skjerf som kan komme godt med i kjøligere dager.
Juniskjerfet ser ut til å være et Drop stitc scarf, stemmer det?
Hvis det er riktig finnes mønsteret på norsk her:
http://gratisoppskrifter.poppyfield.net/?p=30

Fortsatt god søndag!

Anonym sa...

Takk for helsing på bloggen! Du har jammen laga mykje fine strikkesaker:)
Ha ei finfin juniveke!

Solveig sa...

Så flotte sjal - håper du finner ei slik hjertenål du leter etter. Tror jeg kjøpte på Hobbyklubben, men det er lenge siden.

GRASRODA sa...

Koselig du stakk innom bloggen min:)
Jeg er ingen reser i strikking, men ser du virkelig har dreisen på det:)Masse fint å finne her! Jeg har en katt som er maken til din! Gurimalla har også samme typen:)
Lykke til med fremtidige kreative prosjekter!

Gurimalla! sa...

Her var det masse fine ting!

kaoz sa...

Takk for koselig kommentar=)

Jeg har kikket litt på alt det fine du lager, og er mektig imponert over hva du får til med strikkepinner og heklenål!!!

Ha en fin uke=)

Helena sa...

Tack för kommentaren hos mig! Vad mycket fint du har gjort. Den vita virkade sweatern är jättefin!

eie sa...

Hei Torunn ser du har tittet inn på bloggen min,det var koselig.
Du er velkommen tilbake alltid hyggelig med nye bloggvenner.
Du hadde litt av en blogg med mye handarbete,jeg er glad i handarbete også ,men er ikke så flink.
Jeg har ikke vært så aktiv med bloggene min nå,jeg reiser litt i blant også . Og da blir det mindre.
Ha en fin uke og velkommen tilbake til meg.Klem å hilsen fra Eie.

Malys krok sa...

Hei! Tusen takk for besøket hos meg. Så koselig å se nye ansikter. Hos deg var det et nydelig ansikt, og så flott krone og budnad! Regner med at det er brudebilde? Så mye fint du lager. De sjalene var virkelig flotte.
Trodde først at du var med på ABC-leken.

Jeg har vært på hytte og marketur i helga så derfor har jeg ikke set på blogge før nå. Vi har endelig fått sol og skal ut og jobbe i hagen.

Takk for meg, jeg kommer helt sikkert tilbake og ser på nye produkter og du er velkommen innom meg og når du måtte ønske det.

Ha det godt, Torunn: Hilsen Margit.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails