mandag 19. desember 2011

Tennbrikettveske

I dag opnar Iris denne i kalendaren sin frå meg. Ho fortalte meg i ønskelista si at ho likar ugler,- som du og ser i dei to innlegga under. Så no håpar eg ikkje at eg har tatt heilt av når det gjeld ugler... :) Hihi... Men når eg oppdagar mønster på mønster med ugler så må eg jo berre strikke. Ho fortalte meg og at ho har ei stor stove der delar av den skal vere ganske fargesprakande med bl.a. oransje. Derfor fekk ho tidleg i kalendaren to oransje nøster og ulike oppskrifter på puter som ho kan strikke sjølv.
Denne tennbrikettveska kjøpte eg mønster på hos Mikk-L design. Den er strikka i Tove og augo i Pt2. Dei oransje og dei blå stripene er strikka like breie, men det oransje har tova dobbelt så mykje som det blå. Det gjekk med 78 gram Tove og 5 gram Pt2. Eg brukte pinne# 7mm.
Så håpar eg Iris likar denne og at den får eit langt og godt liv i stova hennar. ;)

15 kommentarer:

sol sa...

Den var herlig!

-monakristin sa...

denne var artig! :) så fin vinter du har fått på bloggen :)

fredagsmasker sa...

Toving er definitivt risikosport! Men resultatet ble kjempebra - supersøt ugle!

Gro A sa...

Å så søt den var .

Hanne sa...

Så utrolig stilig den var :D

nragnhild sa...

Så kuuul!! Omg! Den her var skjønnast!!

Hilde sa...

Så morsom den var. Ugler er jo søte da :-))

Hildes kort sa...

Så morsom tennbrikke-veske da..helt herlig med den ugla på da...
Takk for at du var innom min blogg...

Black Iris sa...

Men så fint du gjort här inne och ugglar är så fin..
God Jul

Kram Maidi

marianne sa...

Så fin den er:-) Og bloggen din er så koselig med vintermotiv rundt.
Ønsker deg ei god jul:-)

Vibbedille sa...

KJEMPE KUL!!!

Ønsker deg en EVENTYRLIG herlig Jul!
Kos deg og NYT dagene sammen med dine<3

Go`Juleklem fra Vibbedille ;))

Ruth sa...

Himmel og hav så gøyal! Den hadde jeg sansen for,.

Ha en riktig God Jul. Kos deg av all makt.

Anonym sa...

Den var både artig og søt!
Måtte bare innom for å ønske deg og dine en god jul og et godt nytt år!

Hanne sa...

Stikker innom for å ønske deg ei god, glad jul sammen med familien. Så vil jeg også be om unnskyldning fordi jeg henger etter i visning av de flotte kalendergavene fra deg. Du har sendt så mye fint og lurt! Det har blitt litt knapt med tid til å fotografere og blogge gavene, men det kommer!
Stor pludrehannejuleklem

Aleksandra og/i Ørjan sa...

den er så fin, må prøve strikke ugla noe gang :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails