lørdag 30. januar 2010

Gensar/ Sweater

Forrige helg vart endeleg gensaren til min kjære mann ferdig. Hadde eg hatt nok garn hadde eg vore ferdig etter ei veke, men etter litt under ei veke var garnlageret mitt tomt for Alfa 8972, og ein jakt etter garn starta. Sandnes Uldvarefabrikk slutta å produsere garnet i oktober 2008, så det hjalp lite. Men... etter nokre søk på nettet kom det dalande eit nøste i posten frå Frk.Badegakk og eit frå Spøt-oline. Begge berre kjempeglade for å kunne hjelpe. Lisemor var så snill å søke litt på Ravelry for meg og fann der eit nøste hos Nagamori. Ettersom eg er medlem på Ravelry, men ikkje har vore den flittigaste brukaren opna Lisemor eit hav av nye muligheter for meg, så då var det inn å leite i håp om å få tak i eit enslig lite nøste til slik at eg kunne bli ferdig med gensaren. Og der fann eg AnetteK som gladeleg putta det eine nøste ho hadde i posten til meg. Så....no er altså gensaren ferdig og min kjære mann har allereie brukt den litt og. ;) TUSEN TAKK til alle som hjalp meg med å få gensaren ferdig!!! Det er det same mønsteret på baksida som på framsida. Kjapp og grei å strikke ettersom det var pinnenr. 6 og 7 mm.

Garn: Sandnes Garn Alfa
Mønster: Pt Design, frå same mønsteret som flettejakken litt lenger nede på sida.
Mengde: 910 gram
Pinnenr: 6 og 7 mm

Ettersom gensaren hovudsakleg vart strikka i 2009, så går mengden garn inn på brukt 2009.
Elles har me fått pc'ar tilbake og internett, så no er det ei heilt anna verd igjen. ;) Tysdag reiste eg til Oslo på kurs og har vore på eit kjempespennande kurs onsdag, torsdag og fredag i Veterinær Oftalmologi (augemedisin), smådyr. Utruleg bra!! Så no gler eg meg til å starte på ny giv på jobb.
_________________________________________
Finally, after a long wait, the sweater for my husband is done. I started on it some time in 2009 and after less then a week I had used up all Sandnes Alfa 8972 in my stash. I started searching on different forums and Frk.Badegakk and Spøt-oline sent me one skein each. I was still lacking two skeins to finnish the sweater. Lisemor helped me out and did a search on Ravelry. She found Nagamori, and Nagamori also sent me a skein. I've been a member on Ravelry for a while, but still haven't figured out how to use it until Lisemor introduced me to all the advanteges there. So...after a quick search on the website I found AnetteK and her skein with Sandnes Alfa 8972. I recieved the yarn in the mail last week and finnished the sweater last weekend. So...finally, my husband recieved his new sweater and could start using it. ;)

21 kommentarer:

Mayeliz sa...

:-) Kjempeflott genser.
Godt du fikk tak i mer garn - hadde jo vært trist å måtte gi seg når den ble så flott :-)
Ha en fin lørdagskveld

AnnetteK sa...

Så flott genseren ble!!!
Bare hyggelig å kunne være til hjelp

Frk.Badegakk sa...

Så flott å se at genseren endelig ble ferdig! Bare koselig å kunne hjelpe deg! Kjempeflott genser! Nydelige fletter!!!=D

Rigmor sa...

kjempe flott genser og den satt jo som ett skudd på mannen!
Det finnes mange kjekke snille folk der ute i strikke verdenen som hjelper gjerne, godt du fant noen slike!
Ha en flott helg!

hobbystua sa...

Hei Torunn. Så flott genseren har blitt,og passer fint til din mann. Ja det er godt det finnes noen snille der ute i den store bloggverdenen som vil hjelpe når en trenger hjelp. Snille jenter som hjalp deg med garn.
Da må du ha en riktig koselig helg:-))

Hanne sa...

Så flott genseren ble. Kjempe fint du fikk den ferdig :D

Tittei sa...

For en herlig genser! Utrolig så nært hjelpen er når man har internett, ett nøste her og ett nøste der, og vips har man nok.

Wenche/chawo sa...

Godt du fikk nok garn til slutt,for genseren var nydelig.

malla-b sa...

Kjempefin gensar. Kjekt å ha gode kontakter på nettet.

Maria sa...

Nydelige fletter, og nydelig genser! Tusen takk for koselig kommentar, håper du får en flott helg! :)

sipusa sa...

Ja det er mange greie folk der ute som mer enn gjerne hjelper en medstrikker i nød, all ære til dem:-D

Og genseren, den ble kjempeflott! Skikkelig mannegenser, varm og god ser den ut også. Tøff:-)

Judith sa...

Så flott genser!
Og så flott at nettet er fullt av folk med det rette nøstet i garnlageret sitt, morsomt å lese!

KRØLLEMIKKEL sa...

Den var flott!

Lise sa...

Genseren ble super! Bare glad for å kunne hjelpe :o)

Liv sa...

Det var godt du fikk hjelp med garn, genseren er blitt kjempefin!

Mønsteret til det røde sjalet er hentet herifra: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=108&d_id=47&lang=no
Men jeg brukte ikke originalgarnet, jeg brukte Dale baby ull
Ønsker deg en fin søndag;)

Nunne sa...

Flott genser! Igjen!
Skulle gjerne sett den flotte mannen som har den på!!

God helg til dere! fra Nunne

Fidus sa...

Så fin genseren er! Men for en krise å gå tom for garn! Jeg vet ikke om jeg alltid er like takknemlig for internett, men det har absolutt sin funksjon! TAkk for at du hilser på, hyggelig!

Hønehuset sa...

Flott genser! Jammen godt det finnes internett og hobbyforumer!

Unknown sa...

Flott genser. :))

strikkedilla sa...

Nydelig genser,med flott farge og mønster

Solveig sa...

Kjempefin genser. Så flott at du fikk tak i nok garn til å gjøre den ferdig. Ser ut som en skikkelig god-genser!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails