tirsdag 15. mars 2011

Marius meets Moods. ;)

Då har eg vore med på Ski VM strikk,- kjempeartig! Eg strikka gensar til mannen min. Slo saman to Mariusgensar oppskrifter, slik at eg fekk den med rundsal. Fann eit mønster på nettet med moods traktorar på, endra litt på dette mønsteret slik at det vart så likt Marius som mulig. I tillegg strikka eg Mariuskryssa på armen slik at det ikkje vart så lange trådar på kvar omgang. Eg gjekk tom for garn heilt på slutten, men heldigvis er det super service hos strikkenett, så då kom det manglande nøstet kjapt i posten. Takk for strålande service!
Gensaren vart ferdig på søndag, og er snart på veg i vaskemaskina så skal min kjære få ta den i bruk.
Mønster: Slått saman to ulike i Sandnes Tema 15, og mønster med moodstraktorane
Pinnenr: 3,5 og 4mm
Garn: Drops Karisma
Mengde: 773 gram
Meir info på Ravelrysida.
__________________________________
I have knitted this sweater for my husband.

53 kommentarer:

LivM sa...

Skikkelig flott genser du har strikket!

Unknown sa...

Herlighet så tøff. :))

Tovepia sa...

Skikkelig flott, og artig med traktorene;)

Marion sa...

Å den var knall TØFF! :)

Rigmor sa...

kjempe stilig!!!!

Smarie sa...

Åhhh den var kjempestilig ;o)

Ann Tove sa...

Kjempestilig genser. Denne er det ingen som har maken til.

Solveig sa...

STILLIG... kanskje jeg må "herme" litt... kjenner en tenåring som digger Modds of Norway, og denne burde være ypperlig til han :-))
Hilser nok innom og ser på denne igjen ;-)

marianne sa...

Å,så flott genser:))) Flott sammensetting!!

Orlaug sa...

SO flott gensar!
Må å vore ganske mykje tankeverksemd for å klare å få detta til so fint.
Gratulera med flott design!!

Beate sa...

Så tøff genser! Kjempe flott arbeid!

Anonym sa...

Det var ein skikkeleg tøff genser!

reSIRIkulert sa...

Så kreativt, og utruleg stilig! Eg har verkeleg sansen for traktorane til Moods :)

saga sa...

Flott og morsom Marius.

gyldenkron sa...

Den ble skikkelig fin. Og ekstra eksklusiv ;)

-monakristin sa...

knallkuul! :)

Fru Helianthus annuus sa...

Stilig! Du har virkelig stått på etter at besøket reiste :D Takk for ei koselig helg, forresten, masse god mat, jeg har ikke vært så mett på lenge :)

Anita Tørmoen sa...

Utrolig flott genser:)

Mayeliz sa...

Så utrolig tøff :-) Den likte jeg kjempegodt :-))
Ha en superfin dag.

Fredhøy - Gro sa...

Så stilig det ble!! Knalltøff!
Ha en fin dag!

Unknown sa...

Stiligst marius inspirerte genseren jeg har sett. Så utrtolig flink du har vært :-)

karna sa...

Den var kjempetøff! Et helt klart en must for en som driver gard

Hanne sa...

Fantastisk stilig :D digger den rett og slett :D

Lise sa...

Den ble vanvittig kul! :D

Miriam sa...

Utrolig stilig!!! :)

Snertne sneller og små nøster sa...

Så orginalt og artig :-)

Ha en fin kveld - klem Siv

Sonja frå Sunnfjord sa...

Knalltøff gensar!
Eg lånar eit bilde til eit innlegg hos meg under etiketten blogganbefaling, ok? Skal nemleg vise fram ein kjole i Marius også...

k r i s t i n sa...

OJ, så flink du e! Hjelpe meg... Takk for koselig kommentar :) God tirsdag til deg, Torunn!

Greta sa...

Det var ein tøff genser. Skikkelit tøff vart den. Ha ei flott uke

Anonym sa...

Wow - kjempeflott og skikkelig tøff genser =)

june sa...

Kjempeflott genser, utrolig morsomt å leke litt med klassikerne:)
Ha en fin kveld

Strikkelise sa...

Tøff genser! Har sett disse traktorene, og du har gjort mye ut av dem! Syns det var spesielt inspirert å ta "biter" av Marius-mønsteret og plassere ute på ermene!

Anne Elise sa...

Så flott!
Spennende mønstersammensetning, som jo fungerer perfekt!
Hilse rundt deg!

Rekkehuset sa...

DEN var virkelig KNALLTØFF!! Av alle "nye" marius-varianter jeg har sett tror jeg den er den kuleste! Super jobb du har gjort:-) Hjertelig hilsen Hanne.

Pysselfarmor sa...

Jättesnygg!

Hildemor sa...

Hei, fytti for en kule genser:),
den hadde falt i smak hos mine gutter, eldstemann digger moods:)

Klem Hildemor

pakkalakka sa...

Tøffeste genseren - ever!! :) så fantastisk flink du er og mekker sammen! :)

byLivA sa...

Råstilig!

Berit sa...

Dette var en artig variant av "Mariusen"! :) Kjempefin.

duBedåre sa...

Utrolig kul genser! Knall med de traktorene på, samtidig som det jo helt tydelig er en Marius!

Imponert og inspirert! (o:

Stines Hjem - Livet på landet sa...

Fy søren - moe så kult!!!!!
Tar du på deg oppdrag i å strikke en slik en til min sønn eller??

Fargebarn sa...

Knallstilig genser! Den digget jeg! Så utrolig flink du er

Monstermønster sa...

Hihi, den var morsom!

madebyjulia sa...

så utrolig stilig den var:):):)

så du spurte etter mønster til barnevesten på bloggen min.
Jeg har mønsteret hjemme, det er fra ett babyhefte til debbie bliss
:):)

Frøken Lykkelig sa...

Den var rett og slett råtøff!!!! Du e jammen kreativ må eg si !!!! Fantastisk fin!!
God Helg :-)

Jannickes Hjemmekos sa...

Hei, Torunn
Den var skikkelig tøff, så flink du er! Ønsker deg en god helg :)

Hobbymegher sa...

Kuuul!! :D

Marit sa...

Wow, så kul genser!

Rubia sa...

Knalltøff genser!

mimouna sa...

Det var en artig Marius-variant! Tøffe traktorer!

Felisi sa...

Kul genser! Jeg er ingen fan av det vanlige mariusmønsteret, men denne varianten var skikkelig herlig! :)

Guro sa...

Råkul!

Gunnhild sa...

så utrolig kul denne ble!! ..den som hadde hatt mønstret til denne.. ;)
du er kjempeflink!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails