lørdag 4. desember 2010

Odessa

Eg er veldig glad i dette huemønsteret og ender ofte opp med å strikke dette. Eg er liten i hovudet og strikkar ofte huer i min storleik og får dermed ofte høyre det av ei veninne at huene blir for små til henne. Så denne gongen har eg strikka hua litt ekstra stor. Så får eg håpe den passar til andre enn meg.
Mønster: Odessa
Garn: Viking Frøyagarn
Pinnenr: 3 og 3,5mm
Mengde: ca 50 gram
I adventskalendaren i går mottok eg eit nøste likt som det eg fekk den 2. I dag fekk eg eit mønster på ein hals til dette nydelege og mjuke garnet. I tillegg fekk eg ein flott maskemarkør som Iris har laga. Og maskemarkørar kan ein jo aldri få nok av.
No skal eg berre strikke ferdig eit sjal og blokke det, så er eg nok i gong med halsen. Gler meg til å prøve ut det flotte garnet.
___________________________________
I love this hat pattern,- Odessa. I have knitted this one in Viking Frøya. My head size is not the biggest one and one of my friends is always complaining that the hats I have knitted fit my head and not hers. So this one I have knitted too big for me.
Yesterday, I recieved another Alpaca Boucle yarn in my Christmas calender from Iris. Today I recieved a pattern to go with it and a stitch marker,- you can never have too many of those. I will start on the new pattern this evening right after I have finnished off a shawl I am knitting on.

14 kommentarer:

CosiFanTutta sa...

Kjmepefin lue. Du lager masse annet flott, også. Liker jo veldig godt Bella Mittens, men vet ikke om jeg klarer de svære flettene : )
Ha en fin helg
Cosi

mimouna sa...

Odessa er fin. :o)

Mye kjekt i disse hobbykalenderne, gøy å se hva alle får.

Ha en god lørdagskveld!

hobbyvenn sa...

Odessa har jeg også strikket endel av. De sitter så godt på hodet. Koselige gaver du har fått i kalenderen din.

hobbyvimsa sa...

Hei høpp!!Nydelig lue,flott mønster.takk for søte kommentarer fra deg inne hos meg:)god helg!!Klem Linda:)

Anita Tørmoen sa...

Flott mønster på lua:)

umulie sa...

Så spennende med adventskalender! Den lua ser varm og god ut, akkurat det som trengs når det er 21 kalde ute... God helg!

Elisabeth MD sa...

Takk for koselig kommentar på bloggen min! Jeg følger med på din blogg via Google reader, men jeg må innrømme at jeg er særdeles dårlig på å kommentere, jeg går så sjelden inn på selve bloggene da. Det var godt du ga meg en dytt denne gangen, det er jo så koselig å få kommentarer. :)

Må si at du er flink å produsere, det er mye fint her, får stadig gode tips her, akkurat som om køen min på Ravelry trenger å bli lenger... ;)

Ha en fortsatt god helg!

Unknown sa...

Luen er fin og god passform. :))

Nitus sa...

Dette luemønsteret liker jeg også og er en populær julegave å gi bort.
Ha ei fin adventshelg.

Epletreet sa...

Kjempefin lue!
Har aldri prøvd det mønsteret, kanskje på tide:)
Ha en fin helg.

Unknown sa...

Det var ei fin lue ja!
Sku ønske eg og kunne strikke itte mønster. Må visst lære meg det ;o)

Og adventskalender e sååå gøy!

Kos deg med din som eg kose meg med min :o)

Renathe sa...

Takk for koselig kommentar i blogger, bloggen din ser spennende ut, synd det er alt for sent for litt blogglesing nå, men enda mer å glede seg til imorgen :)

marianne sa...

Hei,og takk for hyggelig hilsen i bloggen min:) Så flott Odessa-lue,den må nok jeg prøve meg på i løpet av vinteren også. Merkelig at jeg ikke har gjort det før?!
Jeg holder på med 3 Mariusgensere i str.M. Julegaver,som jeg ikke kan skrive om i bloggen....det finnes noen som snoker der:)
Ha ei fortsatt god helg!

Tino sa...

Så flott lue! Har ikke fått prøvd det mønsteret enda, men ligger i mine favoritter.

Ha en fin andre advent!
Klem T

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails