fredag 20. mai 2011

Min varme, gode alpakkagenser/ My warm and cozy alpaca sweater





For nokre år sidan då Fru Helianthus annuus og ei felles veninne av oss var på besøk, strikka Fru Helianthus på denne gensaren. Eg bestemte meg for at denne skal eg og strikke,- men jammen meg tok det nokre år før eg handla garn (januar 2011) og nokre ekstra månadar før eg starta.


Eg starta på denne på kvelden den 24. april og strikka på den ei lita veke før eg vart ganske lei av den og måtte ta ein pause. Starta igjen i gårkveld og i dag vart eg ferdig med den. Varm og god! Men...føler meg litt inspirert av Bolivia oppholdet mtp mønsteret og så er den jo strikka i deilig alpakkagarn. Eg håpar det er lenge til eg treng å bruke den, men eg gler meg til å ta den i bruk! Litt mørke bilete, men det høljeregner og bles ute, så...

Gensaren er strikka i S, auka ut til M oppe, for så å felle inn igjen til S. Eg har og fellt av med lys brun i halsen.


Mønster: Frå Drops

Garn: Dobbel Drops Alpakka

Pinnenr: 4 og 5mm

Mengde: 494 gram

___________________________________

I like this sweater and feel a little bit inspired by my visit to Bolivia. ;) Hopefully, I won't have to wear it in a while.

18 kommentarer:

Tovepia sa...

Den var nydelig!!..men håper du slipper å bruke den før høsten kommer;)
Nyt helga, klem fra meg som ennå har god tempt ute;)

Fru Helianthus annuus sa...

Der var den ja, den satt veldig fint :) Min er god og varm, så den har ikke vært i bruk i det siste, men fortsetter været sånn som nå så er det kanskje på tide å finne fram varmere klær igjen?

tulipa sa...

Ja, denne så skikkelig god og varm ut! Synes du har strikket den kjapt jeg!
God helg!
:)

Barbro sa...

Kjempefin genser!

Ønsker deg en fin helg.
Klem

strikkedilla sa...

Så flott genser. Babyjakken under var også skjønn. Og den selbustringen er bare rå. Morsomt å sett reaskjonen til mottakeren ja.

Ragnhild sa...

Suuuperfin! Eg likte fargane og rundfellingsmønsteret. Blir nok dig å bruka til vinteren:-)

Stinemorღ sa...

Nydelig genser!
Den ser virkelig god og varm ut :)

Ha en flott helg,
klem

Grethe sa...

Den var nydelig.
Jeg ønsker deg en fin helg :0)

Hanne sa...

Den var kjempe fin :D og sikkert kjempe deilig :D

Unknown sa...

Så lekker som genseren din ble, denne kommer til og varme godt .
Ha en fin lørdag :o)

Anette sa...

Såååå masse flott å se i bloggen din - jeg må legge deg til i blogglista mi ;)
Takk for titten!!
--klem--

Hilde sa...

Det var bra at du fikk den ferdig for den var bare helt nydelig. Flott mønster og i mine favoritt-farger

gyldenkron sa...

Den var skikkelig fin. Blir varm og god til høsten igjen, og gjerne på seine sommerkvelder?

marianne sa...

Så flott genser,den vil du helt sikkert kose deg i,til vinteren:-) Ønsker deg ei super helg!

Vibekes lille ullne sa...

Kjempefin genser! Satt som et skudd tl deg gjorde den også. Vi satser på en varm sommer, så du ikke trenger å bruke den før til høsten igjen! :)

Anita Tørmoen sa...

Dette var en flott genser. Jammen er du rask:)

G-Anette sa...

Den så ut som en skikkelig god genser! Kjempefin! :) Og så rask du er, for meg ville dette tatt ganske mye lengre tid..

Fortsatt god helg til deg :)

Vilma sa...

Den er meget smuk og sikkert varm :-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails