fredag 9. januar 2009

Pi sokkar/socks



Då er årets første sokkar ferdige i Sokker 2009. Januarmønsteret var Pi sokkar, der mønsteret var bygd opp av det matematiske teiknet pi. ;) Artig, sånn sett, men eg trur eg er metta av sokkar etter innspurten eg hadde i slutten av 2008, det og at det var striper gjorde nok sitt til at desse vart litt ork å strikke. Det hjalp nok sikkert ikkje på at eg var sjuk den første helga i året heller, men, men... No er eg glad det er ei stund til 1.februar og nytt mønster,- satsar på at sokkegleda er tilbake til dess. ;)

Sokkane er strikka i Sisu og pinnenr. 3mm. Det gjekk med 52g. ;)

__________________________________

The first sock pattern of the year, in the Sock along 2009, is Pi socks. The idea behind the pattern is fun, but I guess I'm kind of tired of knitting socks after all the socks I knitted at the end of year 2008. ;) Now I'm happy there are some weeks before February 1st and a new pattern so I might think it's fun to knit socks again. ;)
The socks are knitted in a wool, sockyarn, called Sisu. I used needle# 3mm and 52g of yarn.

11 kommentarer:

Glastrikk sa...

Flotte sokker! Skjønner veldig godt at du er litt lei sokker etter den innspurten, men sporty å bli med igjen. I år er det jo ikke bonussokker, så da er det bare å slappe av helt til februar:)

Anonym sa...

Det kan bli for mye sokker, ja - godt med en liten pause av og til. God helg!

kaos sa...

Det virker som om innspurten på sokke-alongen ble litt for mye for mange i desember. Det var mistenkelig mange som strikket barnesokker denne måneden ;-)

Sokkene dine ble fine de, og jeg synes det er gøy at det er "kjente fjes" med i år også. Fint at du ble md likevel.

Akvarella sa...

Hallo, takk for hilsen.
Sokkene dine er også fine.
Jeg skjønner godt at du ble lei sokker, det var jeg også. Det går ann når det er vinter, men når sommeren kommer, blir det værre og strikke sokker synes jeg.
Da er det så mye annet som frister.

Liv sa...

Lei eller ikke, du har vært flink, og disse ble iallefall fine!

Wenche/chawo sa...

Flotte sokker,du har strikket.

Babben sa...

Hei, utrolig hva du fikk strikket før året var omme - snakk om innspurt! Gratulerer med velfortjent seier i Sokker 2008. Og Januarsokkene dine er absolutt ikke preget av at du er sokke-strikke-lei - de ble kjempefine! og du er jo allerede ferdig med januar nå :-)

Bergir sa...

Sokkene ble kjempefine! Kan godt skjønne at du er litt lei av sokker etter den innspurten ja! Jeg selv er veldig spent på om jeg vil klare å henge med på alongen hele året - det er jo det som er målet, men det er fort gjort å gå lei. Og strikking skal jo tross alt være morsomt!

Anne-Mettes Oaser sa...

Dine Pi sokker er blevet fine. Det er imponerende, at du havde mod til at melde dig igen til sokke Kal efter 2008's afslutning - sikke en masse sokker du fik strikket.
Mange hilsner
Anne-Mette

Fivrel sa...

Haha, matematikk har aldri vore mi sterkaste side, men akkurat no kjenner eg meg rett og slett dum. Korleis kom liksom Pi 3,14 inn i desse sokkane?! Hmm, for mystisk for meg. Forøvrig tykkjer eg det er skikkeleg imponerande at du både er med i sokke-, skjerf-/sjal OG luealong på same tid! Fjuh. Du er så ivrig og flittig, Torunn :-)

Anonym sa...

Godt jobba.
Nå er det bare å kose seg med andre strikkerier noen dager framover :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails