onsdag 21. oktober 2009

Flettejakke


Då har eg strikka denne nydelege flettejakken til søstra mi. Ho har bursdag i slutten av desember, men fekk den no. For ei tid tilbake hadde eg kjøpt dette mønsterheftet og tenkte eg skulle strikke ei slik ei i brunt til meg sjølv, søstra mi likte den og. Eg tilbydde meg å strikke den på den betingelsen at eg måtte bruke garn frå garnlageret mitt. Eg måtte ut å kjøpe 5 nøster med garn, men elles kom alt frå garnlageret. Men...det verste av alt er at det fortsatt ikkje viser at det minkar... :( Dette kjem til å ta tid...
Eg har gjort litt endringar i mønsteret, då søstra mi ikkje ønska hette og ikkje desse "klumpane" på erma. Klikk på bileta så ser du mønsteret ordentleg.
Garn: Alfa
Pinnenr: 7mm
Mengde: 1200gram
_______________________________________
I just love this jacket!! I have knitted it for one of my sister's Birthday in December. I'm planning to knit one for myself to, but mine will be brown. My sister saw the pattern and told me that she would like one, and I told her that I could knit one, but I had to use yarn from my own storage. Even though I've used 1,2 kg's from my storage, it doesn't show at all... :(
Click on the pictures to enlarge them.

21 kommentarer:

sol sa...

Den ble knallstilig! Hun er heldig, søsteren din, som har deg til å strikke for seg.

Marita sa...

Nydelig ble den, flott gave. Liker godt den fargen.

Hildep sa...

Hei
og takk for hilsen. Har kikket på hva du har laga, masse flott her
Ha en trivelig kveld

Elins Strikkeri sa...

Superflott jakke, heldig er den som har ei så snill og flink søster!!

Bitt@mi sa...

For en nydelig jakke:-) Heldig søster du har - blir rent misunnelelig her:-) Jeg er jo søster jeg også.... sykesøster...hihi:-)
Den ble kjempeflott, Torunn. Veldig imponert her!
Ha en flott kveld videre!
Klem!

Tonemor sa...

Den jakken var utrolig flott! Har vært en liten runde på siden dinno. Du har en koselig side med masse fine strikkesaker. :)

Unknown sa...

Så flott jakke du har strikket til din søster. Dette er en gave hun blir glad for. Tenk å få noe så fint utav garnlageret, det er bare til å fortsette. :-))

Unknown sa...

Den var jo bare alldeles koselig og hvilken jobb du har hatt. Finere gave kan jo en ikke få;)
Ha en kos kveld.

Hanne sa...

Kjempe fin jakke, med nydelig farge :)

Lise sa...

For en utrolig flott jakke! Elsker Aran-stilen, fargen, lengden og alt! Det må ha vært litt av en jobb!

nragnhild sa...

Heldige syster di ja, jakka er kjempefin! :)
Har vore inne her og kikka ei stund nå, det var så mykje fint å sjå på, og triveleg å lese :)

Xhantippe sa...

For en nydelig jakke! Er så imponert over dere som har ork og tålmodig til å strikke slike store plagg. Du har en heldig søster!

AnitaK sa...

Så fin jakke, heldige søster da... Jeg har ingen som strikker slikt til meg så da må jeg nok pent trå til selv :) og en dag skal jeg også ha slik jakke, tror jeg..

sipusa sa...

Jakka ble kjempeflott den!
Heldig heldig søster du har:-D

Vibekes lille ullne sa...

Heldige, heldige søster! Nydelig jakke, elsker den fargen og misunner alle som kan strikke fletter for det har jeg aldri våget meg ut på! Ha en fin dag! :)

Liv sa...

Kjempeflott jakke, og kjempeheldig søster!

Strikkern sa...

Så lekker flettejakke du har strikket til din søster; flott gave.
Du har også strikket så mange fine sett med luer-halser-votter.

Takk for koselig hilsen. God helg ønskes

Beate sa...

Wow! Jakka ble kjempe flott! Jammen har du ei heldig søster som får en så flott presang.

hobbystua sa...

Hei Torunn. En praktfull jakke,og for et flott mønster du har strikket.Din søster er heldig som har fått en slik flott gave fra deg.Ha en riktig fin uke:-))

Mayeliz sa...

Wow... den var kjemelekker :-)
Likte både fargen og mønsteret.

Jorun sa...

Råfin jakke! Heldig søster du har!
Ha en fin søndag.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails