tirsdag 27. oktober 2009

Gensrar og huer/ Sweaters and hats

Då er eg ferdig med alle julegåvene untatt ei, men det er ei gåve eg skal lage til ei veninne. Deilig når nesten alle gåvene er innpakka og ligg klar. Skal kose meg med å lage pakkelappar og kanskje nokre julekort no fram mot jul.
Eg kjøpte ein del julegåver no når me var i Tyrkia og kjøpte dei siste i forrige veke. No var det siste som skulle strikkast ferdig. Det vart ikkje så mange strikka gåver i år, ein del kunne eg plukka frå eit ferdig lager. Herleg! :)
Desse gensrane er strikka i str 4 og 6 år. Huene i 2-4 og 6-8 år. Greit å få brukt opp litt meir garn frå garnlageret, sjølv om det foreløpig ikkje ser ut til at det minkar eit einaste gram...
Mønster: Sandnes 0405 Barn/Voksne
Garn: Mandarin Fiesta
Pinnenr.: 4 og 4,5mm
Mengde: 587 gram
___________________________________
I'm done with all the Christmas presents except one. These sweaters are knitted in size 4 and 6 yrs. And the hats are size 2-4 and 6-8 yrs.

23 kommentarer:

Ugla sa...

Kjempeflotte gensere!
Og så herlig å være ferdig med julegavene.

Bitt@mi sa...

Så flink du er å få julegavene ferdig i så god tid:-) Det var kjempefine gaver!
Jeg har fått unna noen, et englemaskesjal og 4 par sokker... Skal strikke noen par sokker til, men ellers tror jeg ikke det blir flere...
Ønsker deg en flott dag!
Klem!

Jorun sa...

Wow!! Så flink du er! Og så deilig å være ferdig med julegavene allerede!
Må innrømme at jeg nesten ikke har begynt.....

Mien sa...

Nydelige genser & lue sett! Holder også på med julegaver, det går mye i sokker, men sjal er også på programmet. Jeg overfalt nærmest en kollega i dag som hadde DET lekre sjalet dandert rundt skuldrene, fikk henne til å love å mønster med seg i morgen.

Ha en fin dag!

Glastrikk sa...

Wow det er imponerende. Jeg har mange igjen, men tror det blir litt flere kjøpegaver i år, men det mest koselige å gi bort er jo hjemmestrikket, så det blir sikkert mange fornøyde hos deg :)

Rigmor sa...

fine genserer!
Så deilig det må føles og være ferdig med julepakkene! Jeg har bare gjort 2, og har en hel del igjen!

Ha en flott uke!

sol sa...

Det var flotte gaver! Jeg har ikke kommet så langt på julegavene ennå, men satser på å sette ordentlig i gang når helgens messe er overstått.

Beate sa...

Så flink du er som nesten er ferdig med julegavene. Jeg er liksom ikke kommet skikkelig igang med det i år. Håper alikevel jeg skal få laget noen i år, det er jo noen uker igjen..

Lise sa...

Oi! Så flink du er som er ferdig med julegavene allerede! Imponerende, og skulle ønske det var meg!

Rekkehuset sa...

Oj, tenk å være ferdig med alle julegavene allerede nå!! Det er sånt jeg drømmer om, og planlegger å få til hvert år, men som aldri skjer meg. Veldig imponert altså! Fine gensere og luer:-) Hjertelig hilsen Hanne.

Hanne sa...

Så fine gensere :) Flink du er som er snart helt ferdig med julegavene. Jeg har noen igjen, men begynner å komme i mål. Har i allefall en plan :)

medina sa...

Det er godt å få julegavene unna i god tid, men så er det jo ikke så lenge igjen da...

hobbystua sa...

Flotte gaver du har strikket,og så deilig det må føles av å være ferdig med strikkeproduksjonen av julegaver.Du er flink.
Ha en fortsatt fin dag:-))

Liv sa...

Kjempefine gensere!
Det må være deilig å være ferdig med julegavene, du er jammen flink!
det blir nok mye kjøpegaver fra Liv i år også....

Monstermønster sa...

Kjempeflotte gensere å få i gave. Imponerende at du er ferdig allerede!

Solveig sa...

Så flink du er som allerede er ferdig med julegavene. har ikke begynt å tennke på det en gang - selv om jeg nesten alltid har vært tidlig ute før om årene. Fine gaver å gi vekk dette. Flettejakken til din søster var også flott - hun er heldig.

Elins Strikkeri sa...

Jøsses kor flink du er, tenk ferdig med julegavene!! Eg er nesten berre på planleggingsstadiet enno! Flotte gensere du har laga:))

Frk. Chilli sa...

Kjempefine gensere:) Og jeg bøyer meg i støvet over at du er ferdig med julegavene!!!! DET er imponerende det:) Ønsker deg en fortsatt fin uke.

Unknown sa...

Kjempefine gensre;)
Og herlighet så godt jobba å være ferdig med julegavene;)
Ha en kos kveld. Hilsen Ingrid

Klara sa...

Torunn!! Du e gal!! eg har ik begynt på julegåvene ennå...kanskje starta å tenka på dei.... Du er så flink!! Ser eg deg på agroteknikk i Oslo? Søs og eg skal sjå på traktor. prøvd både john deere og massey demotraktorar. vanskeleg å velga for bonden... :-) klem

Unknown sa...

Snakk om å være ut i tide, men det må være herlig. Nå kan du kose deg med de forventningene som kommer.
Genserene var flotte, enkle og fine i fargene. :-)

mimouna sa...

Så flink du er! Deilig å ikke stresse nå framover, lurt å være tidlig ute.

Ha en god helg!

Husmorspira sa...

Så deilig å kjenne at gavene straks er i boks, -og da innlegget er noen uker er det vel enda nærmere, ja.
Flotte gensere du har laga her. Skikkelig flotte gaver!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails