fredag 21. januar 2011

Stjernejakke og gje vekk/ My jacket and a give away

Så var omsider denne ferdig. Starta på den 25.12 og strikka ferdig bolen 1. og 2. juledag. 27. og 28. jobba eg, og 29. måtte eg jo starte på hjartekjolen. Så denne jakken har blitt litt nedprioritert. Eg innser at den vert litt for liten og at eg heretter må strikke figurstrikka jakkar, slik at eg kan strikke i S i livet og auke ut til M oppe, for S eller M heile vegen blir heilt feil. Denne er strikka i S og eg meiner den er for liten, for knappane spriker for mykje når eg brukar den. Anten får eg bruke den open, eller så får veninna mi nyte godt av den og så får eg evt strikke meg ei ny. Eg synes fargen er kjempefin,- og biletet nedst til venstre gjengir nok fargekombinasjonen best. Jakken er strikka i Alfa og det har gått med 596 gram med garn. 256 av dei er strikka etter jul. Så då vart det strikka 11,276 gram med garn i 2010. Så får eg ha som mål å strikke meir enn det i år. ;)
Strikka med pinnenr. 7,- angrar på at eg ikkje strikka med pinnenr 8, sjølv om eg trur neppe det hadde gjort den store forskjellen. Mønsteret er henta frå Sandnes ung mix, tema 18.
I dag oppdaga eg plutseleg at eg har passert 20.000 unike besøkande på bloggen,- så gøy!! Tusen takk til alle som kikkar innom! I den anledning må jo eg og ha ein liten gje vekk. Kva premien vert enno veit eg ikkje, men skriv om du vil ha garn eller om du ønskjer noko heimelaga, så kan både dei som strikkar og dei som ikkje strikkar vere med.
1 lodd dersom du skriv ein kommentar til innlegget
1 lodd dersom du linkar til denne,- bruk biletet oppe til høgre i bloggen.
Det er ingen ekstra lodd om du vel å legge deg til som følgar eller om du legg meg til i blogglista di, men veldig koseleg om du gjer det. ;)
Skriv i kommentaren kor mange lodd du tar. ;)
___________________________________
I have finally finnished my jacket, and I realize it might be too small. I have been looking so much forward to use it, so now I am kind of sad. Maybe my friend will be the one to wear it.
I realized today that I have had over 20.000 unique visitors on my blog, and to celebrate that I have to have a give away. :)

56 kommentarer:

Marthe sa...

Detta må eg værr med på :) Alltid gøy med hjemmalaga ting.

duBedåre sa...

Lekker jakke, med perfekt matchende knapper!

Jeg vil gjerne være m på gibort, og ønsker meg egentlig hva som helst tror jeg? (o:

Smarie sa...

Kjempeflott jakke, nydelige farger og knappene var jo bare kjempelekre ;o))

Vil jo gjerne være med på din gibort ;o) Strikker selv, men hyggelig med hjemmelaga også ;o) Ha en flott helg!

Hanne sa...

Jakken var utrolig lekker. Til å dåne av faktisk. Synd du synes den er liten da. Du kan jo ha den åpen. Ellers så får du håpe den utvider seg. Går jo feks an å bløte den og ha den på deg mens den er våt for å utvide den :) Ønsker deg god helg, og gratulerer med jubileum :)

Klara sa...

Jippi Torunn! Du er så flink! Kjempeflott jakke - men den kan du jo fint gå med åpen! :-)
Eg vil vera med på giveawayen viss det er mulig :-)
Håpar alt står bra til og at du ikkje har det alt for travelt på jobb! Her er alt fint. sauavaksiner er bestilt...så det byrjar nærma seg lemming har eg på følelsen av... :-)
klemklem

Lise sa...

Finfin jakke! :) Så klart vil jeg være med på gi bort! :) Trekker et lodd. :)

Epletreet sa...

Kjempefin jakke:)
Tar et lodd og håper jeg vinner garn:)

Zelena sa...

Så lekker jakke du har strikket!!! Likte den fargekombinasjonen VELDIG godt!! Synd den ble for liten, men er sikker på at dersom du velger å gi den til venninna di så blir hun garantert fornøyd!

Vil gjerne være med på gibort'en din også :-) Linker til deg i bloggen min så da blir det vel 2 lodd på meg :-)
Ha en riktig god helg!

MayM sa...

Nydelig jakke i verden flotteste farger. Lilla er min yndligsfarge :-) Blir gjerne med på trekningen, link til bloggen min blir det også :-)

umulie sa...

Så flott ei jakke du har strikka! Jeg blir gjerne med på gje vekk! Jeg prøver meg på to lodd, er noe usikker på hvordan ejg legger til gje vekk "knappen" din.

Ha ei riktig god helg! Vi skal spise sushi med gode venner.

klem umulie

Greta sa...

Hei. det var da ei flott jakke. synd at du syns den er litt liten. Den utvider seg sikkert litt ibruk. Lekkre farger var det også.
Eg blir med med eit lodd eg. Ha ei fin helg

-monakristin sa...

så fin! jeg blir med på "gje vekk", og tar et lodd :) ønsker deg en god kveld!

Anita Tørmoen sa...

Kjempeflott jakke. Klart jeg vil være med - ett lodd på meg:)

Vilma sa...

Århhhh , den er smuk , den vil jeg gerne vinde. Deltager med to lod.

God weekend .

Tove sin strikkeside sa...

Gratulerer med jubileum. Jeg tar 2 lodd.

Jakka var aldeles nydelig

sjante sa...

Så flott den jakka di ble, nydelig farge.
Jeg strikka oxo min for liten, men synes den har vokst litt etter bruk så er mer fornøyd med den nå enn i starten. Så prøv å vask den og bruk den litt før du gir den vekk. Jeg bruker hvetfall mi veldig mye.
Likte veldig godt knappene du har funnet.

Så koselig at du har give away, veldig morsomt å få så mange på besøk. Jeg tenker du kan få velge for meg om jeg ville vært så heldig å få. Garn er flott, men det er jammen hjemmelaget oxo:D

Ha ei flott helg

Solveig sa...

20.000 ikke verst ;-) Gratulere :-) Flott jakke også... 1 lodd på meg i kveld. God helg

Thorunn sa...

Gratulerer med mange besøkende - og nydelig jakke!
Blir veldig gjerne med på gje vekk - og sier tusen takk til ett lodd. Er veldig glad i hjemmelaga...:-)

Fru Helianthus annuus sa...

Synd at ikke jakka ble som planlagt, men fin ble den i alle fall :)

Sonja frå Sunnfjord sa...

Du verden så iherdig du er med strikkepinnane! Vert du ikkje stiv i skuldrar og nakke? Flott jakke!
Vert gjerne med på din give away, og eg vil gjerne ha noko ferdigstrikka:) Har fått til å linke for første gong (!), så 2 lodd til meg.
God helg!

Elisa sa...

Veldig flott jakke. Tror jeg må legge den på lista over ting jeg vil lage :)

Irene sa...

Kanskje du kan strekke jakka litt, så den passer? Den var jo virkelig fin!!!
Jeg blir forresten med på giveawayen din med 2 lodd :-D

Husfruen sa...

Så fin jakke du har strikket og så gøy med give away.

Retrobaby sa...

Jeg tar to lodd! :)

Retrobaby sa...

..og hvis jeg skulle være så heldig å vinne, ønsker jeg meg garn.

skb sa...

Flott jakke med supre knappar.
God helg!

Frk.Badegakk sa...

Den jakka der var virkelig superkul! Skikkelig lekker og annerledes enn det meste jeg har sett! Gratulerer med perfekt resultat!

Tani sa...

Så lekker stjernejakken din ble! Kjempefine farger. Håper du blir like fornøyd med din som jeg er med min, den er skikkelig go og varm. Jeg syntes du kledde din veldig godt, jeg.. Ha en flott søndag videre!

umulie sa...

Hei igjen! Jeg har ikke laget den selv. Det var meninga at jeg skulle gjøre det, men da jeg var i blomsterbutikken for å kjøpe blomsten spurte jeg hva de tok for å lage den. Det ble bare 10% ekstra, så da valgte jeg det. Den ble veldig fin!

Ha ei fin veke!

elin65 sa...

Kjempefin jakke i nydelige farger.

Anlen sa...

Nydeleg jakke i flotte fargar! Synd at den er lita, eg er spent på om mi vert lita.... Nifse greier, å strikke til seg sjølv!

Eg vil svært gjerne vere med i konkurransen din:) Garn er alltid fint, men jammen kan det vere stas med noko heimelaga også...

Black Iris sa...

Jättefin tröja du skapat.

Maidi

Hanne`s lille hule sa...

Så flott jakke og du har en flott blogg:-)Får gjerne 1 lodd:-)Ha en flott dag:-)Hanne

Idnar sa...

Heisann.
Det var en nydelig jakke. Den blir nok i minste laget for meg.
Men heldig er den som får den vertfall.
Ønsker deg en vidunderlig uke.

Unknown sa...

En kjempeflott jakke! *forelsket*

Tar gjerne et lodd på kjøpet, og om det blir garn eller hjemmelaget så blir jeg overlykkelig bare over å kanskje vinne noe :)
Ha en flott uke!

Ruth sa...

Gratulerer med over 20000 besøkjande!!

Jakka di vart kjempefin, synd ho vart litt lita da, men veninna di blir nok glad om det er ho som blir eigaren! :)

Anonym sa...

Alltid kjekt å lese bloggen din!
Gratulerr med 20000!!
Hvis jeg er så heldig å vinne, ønsker jeg meg garn.
Hilsen Liv
oliven@mimer.no

Topsy sa...

Gratulerer med 20 000 besøkende! Så synd at jakken var litt knapp da, for den var kjempelekker. Fargene var utrolig fine! Men som du sier kan du jo kanskje bruke den åpen? Og jammen har du vært flittig med pinnene når du har fått unna 11 kilo garn.
Skulle jeg være så heldig å bli trukket ut, ønsker jeg meg garn :)

Lilian sa...

Frister lykken. Ønsker meg mere...mere...garn. Jakken din ble fin den. Linker også til siden din...
Flott med så mange sidevisninger...;)

Anne Elise sa...

Så flott jakke, Torunn!
Vil gjerne være med på give awayen din, så jeg lenker også i bloggen min.

Hobbymegher sa...

Så nydelig jakke!!!
Flotte farger også. :)

Anonym sa...

Fin jakke du hadde laget - synd at du syns den ble for liten! Jeg vil gjerne ta et lodd hos deg. Hilsen Scilla

Unknown sa...

Hei så nydelig jakke du har laget :)Og takk for alle koselige kommentarer du har lagt igjen hos meg. Gratulerer med alle besøkene dine, de fortjener du for du lager så mye fint :) Jeg vil gjerne delta i Gje vekk'n din og deltar med 2 lodder, følger har jeg jo vært en god stund. Og jeg er jo glad i garn sånn som deg så jeg ønsker meg garn :) Lykke til med de neste 20.000 besøk.
Klem fra Kristin

Felisi sa...

Jeg synes jakken ser flott ut, og du kan jo bruke den åpen hvis den føles litt trang. Strikkeplagg vider seg gjerne litt ut i bruk også.

Klart jeg vil være med på gibort! det blir ett lodd på meg, og garn eller hjemmelaget blir hipp som happ. Overraskelser er gøy! ;)

Renathe sa...

Koselig blogg, kom nettopp over den :) Legger meg til som følger så jeg har noe koselig på lese framover :)

Beate sa...

Du tryller fram så mye fint Torunn!
Denne jakka var kjempe fin! Blogglotteri er alltid kjekt, det vil jeg gjerne være med på. 2 lodd til meg :)

Siddis back home sa...

Så fin jakke du har strikket!
Jeg tar gjerne et lodd på din give away, ønsker garn, men jeg har aldri vunnet noe i hele mitt liv...
ha en flott kveld hos deg!

Gagn sa...

Spenstige fargar! Kven har sagt at kofter skal vere kvite og svarte? Eg stiller med 1 lodd her på markeringa di. Eg skulle evt. ønskje meg garn...

Bitt@mi sa...

Her må jeg bare være med, vettu:-) Koselig å ha jubileum! Jeg synes jakken din ble kjempefin på deg, men ser jo ikke knappene framme, da. Bakfra så den helt passe ut:-) Og som du sa; flotte farger.
Jeg skal linke til deg i innlegg, så da blir det 2 lodd på meg:-)
Ha ei superflott uke!
Klem:-)

Anonym sa...

Hej! Jag har precis hittat din blogg, vad mycket fint du gör. Jag vill gärna vara med. Jag har ingen egen blogg, så det får bli en lott och helst vill jag ha garn, om jag vinner./KataM
kata.moll(at)gmail.com

Snuppesnella sa...

Gratulerer !
Det er alltid kjekt å besøke bloggen din. Du lager mye fint !

reSIRIkulert sa...

Jakken var kjempefin! Alfa er greit å strikka med; då går det radig fort framover ;o)

nragnhild sa...

Gratulerer med 20000-jubileum! Garn er gøy, og moro at du også velger å dele hva du lager i form av blogg :) Ha ei finfin uke :)

LivM sa...

Nydelig jakke så det var leit at den ble litt liten.
Gratulerer med jubileet :-)

Greta sa...

Den jakka var no berre super fin da. Flotte farger og fint mønster.

Miriam sa...

Så mye fint du strikker! Denn jakka var helt nydelig, likte både mønsteret, fasongen og fargene (tre ting på en gang! ;) )
Skal definitivt legge meg til som følger her, og gleder meg til å se hva som dukker opp i fremtiden :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails